Digitálisan felkészültebbnek érzik magukat a magyar vállalkozások

Digitálisan felkészültebbnek érzik magukat a magyar vállalkozások

Összetettebben látják és felkészültebbnek érzik magukat a digitalizációra a magyar vállalkozások, mint két évvel ezelőtt – mondta Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója a 2018-as digitalizációs kutatás eredményeit bemutató sajtótájékoztatón Budapesten.

Közölte még: a megkérdezett intézmények döntő része úgy látja, hogy a digitalizáció még mindig versenyelőnyt jelent a hazai és a regionális piacon. A digitalizáció a növekedés hajtóereje, hozzájárulásával a cégek hatékonyabbá, rugalmasabbá és gyorsabbá tehetik működésüket, ami elengedhetetlen az aktuális piaci környezetben. A digitális átalakulásból igazi versenyelőnyre ugyanakkor azok tudnak ezután szert tenni, akik felismerik és élni is tudnak a belőle fakadó nagyon sok új vállalkozásbeli lehetőséggel – húzta alá.

Madar Norbert, a GKI Digital kutatásvezetője azt mondta el, hogy a magyar közép- és nagyvállalatok digitalizációs indexe 2018-ban 3,5-ös értéket ért el az ötfokozatú skálán, a 2016-ossal megegyezően. Hangoztatta még: változott ugyanakkor a társaságok körében a digitalizáció megítélése, a vállalkozások 61 százaléka alapján a digitalizáció hozzájárult hatékonyságuk növeléséhez.

Az ágazatok közül a magas fokú digitalizáltság versenyelőnyként az energiaszektorban jelenik meg a legjobban, a szereplők 30 százaléka közepes, 64 százaléka tekintélyes versenyelőnyt tulajdonít a digitalizációnak – mondta az elnök-vezérigazgató.

Madar Norbert rámutatott: a digitalizáció alatt a megkérdezettek többnyire a szervezet létező szoftvereinek összekapcsolását, hálózatban való kezelését, emellett a digitális adatgyűjtést és adatelemzést értik, ami a korábbinál összetettebb látásmódot mutat. Tízből hét társaság alapján a digitalizációt leginkább a munkaerőhiány hátráltatja, ami minden ágazatban megjelenik. Mindemellett az anyagi feltételeket is ide sorolták, ugyanakkor a szervezetek rugalmatlansága mérséklődött.

Ismertette: a GKI Digital lakossági kutatásában a válaszolók a navigációs térképet, az online médiát, a digitális fotóalbumot, amellett a jegyvásárlást emelték ki, ahol a leginkább elterjedt a digitalizáció.

Koncz Péter, a Nemzeti Közművek vezérigazgató-helyettese tekintélyes eredménynek nevezte, hogy az ügyfelek 30 százalékának – félmillió embernek – már papírmentesen számláznak.

A Siemens Zrt. megbízásából a GKI Digital csaknem 500 magyar kis-, közép- és nagyvállalat körében alkotott tetszetős felmérést. A kutatásban a Siemens részére releváns öt ágazatban – energia, egészségügy, közlekedés, ipari gyártás és ingatlanfejlesztés – tevékenykedő cégeket vizsgálták és idén a közép- és nagyvállalatok mellett a kisvállalati szektort is bevonták.

A Siemens AG a planéta talán vezető technológiai vállalata, a legutóbbi, előző évben szeptember 30-ával zárult gazdasági évben a Siemens 83 milliárd euró árbevételt, továbbá 6,2 milliárd euró adózás utáni eredményt ért el és csaknem 372 ezer munkatársat foglalkoztatott nemzetközileg. Magyarországon több mint 3500 munkatársat foglalkoztat.

mti

Megköszönjük a like-ot és a megosztást!

Kérjük, kedvelje vagy ossza meg oldalunkat!

Email
Facebook
Google+
http://www.jide.hu/digitalisan-felkeszultebbnek-erzik-magukat-a-magyar-vallalkozasok">
Twitter